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 Bienvenue Guest , Sur Le forum de la bonne humeur et du fair play sur GTR2 et GTL 
        
Race Room Racing Experience
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[VdM]patjobar



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PostPosted: Sun 10 Mar 2013 - 09:49    Post subject: Race Room Racing Experience Reply with quote

Previous post review:

Bonjour, Smile


On a tous des avis différents sur cette nouvelle mouture de SIMBIN.


Avec quelques semaines supplémentaires sur l'évolution de ce jeu, je m'aperçois d'un certains nombre de chose : Rolling Eyes


Le nouveau moteur avec lequel le jeu est exploité, donne un rendu graphique plus que satisfaisant et une immersion incroyable en vu cockpit.
La dernière mise à jour en aura sûrement découragé plus d'un et j'ai bien failli en être.
Sur Steam c'est pas du gâteau !!! Cool


Pour ma part j'ai investi 1 000 vrp pour l'achat d'un circuit (Portimao) et deux caisses GTR1 et 3.
Actuellement je tourne un peu en « Geat Réal » avec mon vrai nom dans la vraie vie « Patrice Barbier » faut dire pas eu le choix de mettre autre chose...
Le mode « Apex » qui permet de travailler ces trajectoires avec une évolution dans le classement mondial est bien fait, mais sur internet ce que l'on demande c'est de fighter en groupe pour des arsouilles qui se rapprochent de la réalité.avec des pilotes fairplay confirmés ou non.
La gestion des réglages est bien faite et agit bien sur les modifications effectuées. Wink


Je suis un peu déçu de voir que nous nous dirigeons vers un fonctionnement à la « IRacing » du tout payant à chaque fois que l'on ajoutera un mode et une caisse. Shocked


Pour le moment GTR2 me va très bien, évidemment je reste attentif à tous ce qui gravite autour des nouveautés sur PC uniquement.


J'ose espérer, pour rester dans le sujet de ce forum, que SIMBIN laissera aux gamers la possibilité de faire évoluer leur nouvelle version avec au moins un jeu à leur disposition sans avoir à mettre la main au panier à chaque fois pour se retrouver.... Mr. Green


Il en faut pour tous les goûts et un jeu en développement reste une activité commerciale, je le conçois. et doit pouvoir vivre de sa créativité...
Mais attention messieurs cela risque d'entraîner une dispersion d'un bon nombre d'entre nous et ce sur toutes les plate formes. (sites) existantes


Le débat est lancé depuis un moment déjà, et, RRRE vient se glisser dans la bataille, en concurrence avec : rFactor 2, Assetto Corsa, Netkar-pro version finale C.A.R.S et GTR 3 où nous n'avons plus de nouvelles depuis un bon moment ?


Bien entendu, je ne me risquerai pas d' apporter une conclusion ative sur ce jeu en plein développement.


Au travail messieurs les développeurs on attend...


Cordialement


patjobar
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PostPosted: Sun 10 Mar 2013 - 09:49    Post subject: Publicité

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JPIERRE70
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PostPosted: Tue 12 Mar 2013 - 19:56    Post subject: Race Room Racing Experience Reply with quote

 je suis un peu du meme avis
et j'ai bien peur que ce RRRE ne soit pas fait pour des groupes comme nous, trop compliqué de faire acheter les memes elements à toute une communauté , et cela en plus resterait tres restraint


les autres jeux sont à suivre, et j'espere que l'on va entendre reparler de GTR3, qui n'est pas abandonné mais en retard .......
 A SUIVRE AUSSI ASSETO CORSA, qui semble-t-il sera interessant ,  et PCAR qui risque de nous sortir des vieilles voitures, (vive les années 60 )


reste encore un jeu dont on entend peu parler, mais il serait avec moteur de RF1, et le principe d'achat de RRRE, c'est   simraceway 
https://www.simraceway.com/
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PostPosted: Tue 12 Mar 2013 - 20:18    Post subject: Race Room Racing Experience Reply with quote

     Je pense  aussi comme  vous   ......presque pas 2  voitures  de la meme categories      des pistes   quand meme   ^¨  FRICTIONAL¨         ca    sent le   G TURISMO 5       money money       Wink      fait    pour les momes     qui veulent tous casser    avec   une AUDI R 18    ou plus  puissant encore..........et ils achetent     Okay             Je sais   c est ce que fait mon neveu   avec  une PS3       ils sont tous champion du monde     (  champion de ta rue cote pair )     Par contre   GTR2   avec un volant    ils ne veulent meme pas essayer  LOL  Mort de Rire
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PostPosted: Wed 27 Mar 2013 - 20:20    Post subject: Race Room Racing Experience Reply with quote




http://vimeo.com/62616025
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PostPosted: Wed 27 Mar 2013 - 21:58    Post subject: Race Room Racing Experience Reply with quote


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JPIERRE70
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PostPosted: Wed 27 Mar 2013 - 22:20    Post subject: Race Room Racing Experience Reply with quote

j'ai fait l'essaide cette voiture sur une nouvelle piste de course de cote, simplement super  Very Happy
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PostPosted: Fri 29 Mar 2013 - 00:22    Post subject: Race Room Racing Experience Reply with quote

lol je sent que pâques arrive bientôt !!

joli quand même !!
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PostPosted: Fri 29 Mar 2013 - 12:18    Post subject: Race Room Racing Experience Reply with quote

Terrible!!


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PostPosted: Fri 29 Mar 2013 - 14:44    Post subject: Race Room Racing Experience Reply with quote

ce qui est dommage, à mon avis, c'est que ce jeu va couter une petite fortune si on veut qu'il soit bien etoffé


pour l'instant, j'attends la venue des pack promis ......
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PostPosted: Wed 3 Apr 2013 - 10:51    Post subject: Race Room Racing Experience Reply with quote

Nouvelle venue  (à tester gratuitement mais en mod amateur seulement; rigolo!)









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PostPosted: Thu 18 Apr 2013 - 18:20    Post subject: Race Room Racing Experience Reply with quote





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PostPosted: Fri 3 May 2013 - 21:31    Post subject: Race Room Racing Experience Reply with quote


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PostPosted: Mon 20 May 2013 - 23:24    Post subject: Race Room Racing Experience Reply with quote

R3E -> Big update coming


RaceRoom Racing Experience will be offline for maintenance beginning at 0900 CEST on Tuesday, May 21st to prepare for the release. During this time you will be unable to play R3E. Follow us on Facebook for additional maintenance updates. 
Everyone here at SimBin has been hard at work preparing this big RaceRoom Racing Experience update. The release brings improvements to all aspects of R3E.We begin with performance and visual updates on and off the track. Controller improvements have been introduced for game pads and wheels alike, fine tune your racing experience then capture your greatest moments with the new replay functionality.
Monitoring track activity of friends and rivals is easier than ever.  Find your favorite drivers, cars, and tracks through the enhanced search system. All new leaderboard navigation and class based leaderboards join R3E. Subscribing to any leaderboard will add a mini version of that leaderboard to your dashboard as a widget.
In this build we’ve laid the ground work for new game modes and features we’re developing and we’ve fine tuned our patching system to reduce the size of future updates, but these are only a few of many improvements to make it into this release.
Additional improvements are listed in the changelog below. All of us at SimBin would like to extend a special thank you to R3E’s beta testers. We couldn’t do this without you.
Changelog:
Game & Code & Performance:
  • Full controller support. The cursor can be controlled in menus with analog stick on gamepads and steering wheels.
  • Improved & updated controller support. (Reverse replicate for steering, new hot key options).
  • Added additional controller options for steering sensitivity and min/max range.
  • Added additional controller option for gamepads; return multiplier (front wheel return/snap back to center).
  • Improved Analog Sector values for more accurate gamepad control.
  • Instant Replays in-game. Press R to instantly see a replay of the cool move you’ve done.
  • HUD elements can now be toggled on/off in replays.
  • Implemented and improved free camera logic & cam collision.
  • Data displays are now showing properly in replays.
  • Tweaked Zoom in/out functions in replays for certain cameras, disabled them for cameras where it’s not meant to be used.
  • Camera names will no longer show when replay controls are hidden.
  • Optimized Localization. Game now supports letters with accents.
  • Improved & updated font support.
  • Fixed an issue where Russian keyboard inputs were not showing the right characters despite setting the Language for Unicode programs.
  • Fixed various typos in menus, portal, car/track information and descriptions.
  • Optimized Media Hub.
  • Player can now have infinite amount of replay files in Media Hub.
  • Optimized Menu transitions.
  • Optimized GPU performance.
  • Optimized Memory usage.
  • Optimized CPU usage.
  • Improved patching system to shrink the patch file size in future updates.
  • Removed the launcher functionality in game as it’s no longer relevant; the game now executes faster.
  • Fixed pathing issues that could occur on Win 7 and 8 when the Windows or the game was not installed in the default location.
  • Fixed various issues that occurred when adjusting car setup and going back to the game.
  • Fixed issues that could occur when rewinding/navigating a replay via its progress bar.
  • Fixed an issue where skidding sound could trigger while wheels are rotating.
  • Fixed inconsistencies with car marker positions on track layouts.
  • Fixed an issue where wind screen of player car could start flickering after overtaking an AI car.
  • Fixed issues where data display and dashboard displays were inconsistent on some of the cars.
  • Fixed an issue where ghost files would appear corrupt.
  • Apex hunt progress now shows properly in the menus.
  • Re-enabled Legacy Mode (Game runs in Windows XP, though not fully supported).
  • Fixed issues that would occur if the player had multiple controllers connected.
  • Prepared the game for future content.
  • Groundwork for future features.
  • Fixed various individual issues that could potentially cause crashes.

Portal & Leaderboards & Competitions:
  • Implemented Class based Leaderboards.
  • Leaderboards have been changed and improved. The look and feel of the leaderboards have changed. Filters are now presented in a more user-friendly way.
  • Updated & Improved the in-game browser.
  • Players can now subscribe to specific leaderboards, which gets added as a widget to the dashboard for quick access.
  • Search functionality has been improved. It is now faster.
  • Added summary to the sidebars to provide better and more user-friendly information about the selected leaderboard.
  • Added galleries for store items. Players can now see different screenshots for cars/tracks.
  • Fixed an issue where player avatars sometimes would appear blank in the leaderboards.
  • Various improvements in the backend/frontend.

Art & Art Code:
  • Optimized motion blur and fixed various motion blur related issues on cars.
  • Implemented a new lighting system for better illumination.
  • Implemented a new car paint shader for better visuals on cars.
  • Implemented a new gravel/dirt shader.
  • Various art fixes & tweaks in Suzuka tracks.
  • Various art fixes & tweaks in Lakeview Hillclimb tracks.
  • Various art fixes & tweaks in Raceroom Hillclimb tracks.
  • Various art fixes & tweaks in Bathurst.
  • Various art fixes & tweaks in Raceroom Raceway tracks.
  • Various art fixes & tweaks in Hockenheimring tracks.
  • Various art fixes & tweaks in Monza tracks.
  • Various art fixes & tweaks in Zandvoort tracks.
  • Various art fixes & tweaks in Portimao tracks.

AI:
  • Various AI fixes & tweaks.

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PostPosted: Fri 14 Jun 2013 - 14:25    Post subject: Race Room Racing Experience Reply with quote

Bon eh bien comme je suis tout seul à tester ou à utiliser RRRE (non sans blague? pas vous?); petit retour sur ce jeu.

Certains vont encore dire que je manque d'objectivité avec Simbin, mais là les amis, on tient du lourd!

Je ne reviendrai pas sur le système de paiement, mais bon j'ai fait quelques emplettes et cette nouvelle buid est terrible!

Le son est juste de folie, l'immersion y gagne , c'est fou...à regretter presque de conduire en vue cockpit , car en vue extérieur (dans les replay) la reverb. dans les stands ou les tunnels est incroyable!!

LE FFB est super, beaucoup mieux qu'avant!

Entre le son, les graphismes (même s'ils ne sont pas du niveau de pCARS, et ce n'est pas pour moi la finalité de ces jeux) , le ressenti, j'avoue que l'immersion est au top!! Dans certaines courses de côtes , en BMW 635 ou en Capri, j'avoue que je me fais peur à certain moment, bref terrible!!!

Allez, quelques screens!




























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PostPosted: Fri 14 Jun 2013 - 15:53    Post subject: Race Room Racing Experience Reply with quote

Un petit aperçu:


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PostPosted: Wed 19 Jun 2013 - 22:53    Post subject: Race Room Racing Experience Reply with quote

Non non Laurent t'es pas seul , j'ai fait la mise à jour et c'est vrai que c'est beaucoup mieux. aaaaaaaaaaah


Merci à toi pour les screens et la tite vidéo  Bravo
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